Helene N.,
Torstein,
Inga Bårdsen
:
En ny modell for undervisning i informasjonskompetanse og akademisk skriving
2025
Noortje Dijkstra,
Helene Nordgård,
Poul Henning Gustaf,
Leif Ståle
:
Åpne undervisningsressurser og generiske ferdigheter illustrert: The DocEnhance Data StewardshipCourse
Helene Nordgård
:
Undervisning for ph.d.-kandidater i
gjenbruk av egen tekst: fokusert innhold til ei mangfoldig gruppe
Helene N.
:
(participant in panel debate) Pathways to Community Engagement. Showcasing the RDA/EOSC Future Domain Ambassadors and RDA's work on Engaging Communities in EOSC
2023
Helene N.,
Hanne Risan
:
Generiske ferdigheter i ph.d.-utdanningen: Prosjektet DocTalent4EU
Helene Nordgård,
Lindsay Nicole
:
Developing a Needs Analysis for Open Scholarship in Linguistics and the Language Sciences
2023
Helene N.,
Lene Elisabeth,
Aysa
:
Forskningsintegritet og åpen vitenskap i ph.d.-undervisningen: Veien videre
2023
Helene Nordgård,
Lindsay Nicole
:
Developing a needs analysis for open scholarship in linguistics and the language sciences
2023
Helene N.,
Sondre Strandskog,
Lene Elisabeth,
Nini,
Aysa,
Hege Charlotte
et al.:
Forskningsintegritet og åpen vitenskap i ph.d.undervisningen: Praktiske spørsmål og etisk refleksjon.
Helene N.,
Poul Henning Gustaf,
Leif,
Noortje,
Hanne Risan
:
Forskningsdata i ph.d.-utdanningen: Prosjektet DocEnhance
2022
Helene N.,
Trond,
Rune
:
Minikurs om forskningsdatahåndtering: Hvordan håndtere språkdata etter beste praksis?
2022
Helene N.
:
The Tromsø Recommendations for the Citation of Research Data in Linguistics (Part of the session Scholarly Communication in Linguistics: Resource workshop and poster session, eds. Lauren B Collister & Andrea Berez-Kroeker)
Helene N.
:
Perception et production des plosives du français L3 chez des apprenants norvégophones: Un début d'analyse
Helene N.,
Poul Henning Gustaf
:
Utvikling av gjenbrukbart undervisningsmateriale: Erfaringer fra prosjektet DocEnhance
Helene N.,
Lene Elisabeth,
Aysa
:
Prosjektet "Forskningsintegritet og åpen vitenskap: Kunnskaper, normer og holdninger blant ph.d.-studenter i Norge" / RIOS-PHD: Status våren 2022
2022
Hanne Risan,
Helene N.
:
Data Stewardship (DocEnhance)
Philipp,
Helene N.
:
Adapting flexible metadata support in Dataverse to the needs of domain-specific repositories – the case of The Tromsø Repository of Language and Linguistics (TROLLing)
Helene N.
:
DocEnhance: Data Stewardship
Lauren,
Andrea,
Helene N.,
Philipp,
Koenraad De,
Christopher
et al.:
Using the Tromsø Recommendations to cite data in language work
Helene N.,
Jessica
:
Forskningsintegritet og åpen vitenskap: Kunnskaper, normer og holdninger blant ph.dkandidater i Norge (RIOS-PhD): Status våren 2021
Helene N.
:
L'acquisition de sons similaires à des sons dans la langue première: Une étude de cas
Helene N.
:
Teaching Open Science
Lauren,
Helene N.,
Andrea,
Lauren B.,
Philipp,
Koenraad De
et al.:
Using the Tromsø Recommendations to cite linguistic data
2020
Lauren,
Helene N.,
Andrea,
Lauren B.,
Philipp,
Christopher
et al.:
Citing Linguistic Data: The Tromsø Recommendations
2020
Aysa,
Margrethe Bakstad,
Helene N.
:
RIOS-PHD: Status ett år etter
2020
Helene N.,
Marie-Hélène,
Julien,
Isabelle,
Sylvain
:
The distribution of syneresis and dieresis in contemporary French: Testing a methodological tool to identify patterns across varieties
Helene N.
:
The Tromsø Recommendations for Citation of Research Data in Linguistics: Collaboration illustrated
Ravnetrykk : Universitetsbiblioteket i Tromsøs skriftserie 2020
DOI /
ARKIV
Helene N.
:
Åpen vitenskap i forskerutdanningen: Hvordan oppnå en god arbeidsdeling mellom fagmiljø og andre instanser?
Helene N.,
Jessica
:
Forskningsintegritet og åpen vitenskap: en undersøkelse om kunnskaper, holdninger og normer blant ph.d.-kandidater i Norge
Helene N.,
Andrea,
Lauren B.,
Philipp,
Christopher,
Koenraad De
et al.:
Writing data citation guidelines for linguistics: Lessons learned
Glennda,
Abdurhman Kelil,
Helene N.,
Philipp,
Lars,
stein
et al.:
Research Data Management at UiT The Arctic University of Norway
2019
Glennda,
Abdurhman Kelil,
Helene N.,
Philipp,
Lars,
stein
et al.:
Open Research Data: Experiences from UiT The Arctic University of Norway
2019
Helene N.,
Aysa
:
Åpenhet og integritet i forskning: Skisse til en (fler)institusjonell undersøkelse
Helene N.,
Raman,
Andrea
:
Engaging researchers with research data
Helene N.,
Torstein,
Harrie van der,
Monique,
Mijke
:
Can research data improve how we live, learn and act? The use of open data in teaching and the role of the library
2019
Helene N.
:
Données de recherche: La transparence et les meilleures pratiques
Helene N.,
Isabelle,
Marie-Hélène,
Julien,
Sylvain
:
La distribution de synérèse/diérèse dans la phonologie du français contemporain & perspectives de codage
Helene N.,
Andrea,
Lauren B.,
Philipp,
Christopher,
Koenraad De
et al.:
Data citation in linguistics publications: A scholar-led, community-based initiative
Helene N.,
Isabelle
:
Interaction between syllable structure and segmental properties: The case of glide distribution in Swiss French
Helene N.
:
Researching phonological variation in child, learner and adult speech: The case of schwa in French
Helene N.,
Randi
:
"We can work it out!" Collaborating on Research Data Management Services at UiT The Arctic University of Norway
Helene N.,
Andrea,
Lauren B.,
Philipp,
Christopher,
Koenraad De
et al.:
Tromsø recommendations for citation of research data in linguistics
Yan,
Helene N.
:
Open Courses at UiT The Arctic University of Norway
Yan,
Helene N.
:
Engaging with RDM through a PhD Course on Academic Integrity and Open Science at UiT The Arctic University of Norway
Helene N.,
Lauren B.,
Philipp,
Koenraad De,
Bradley,
Andrea
et al.:
Citation of research data for linguistic publications