Anne,
Carola Babette
:
Making spaces for Sámi knowledge in education landscapes
2025
Carola Babette
:
Play in two languages: Bilingual roleplay in a Sámi kindergarten i Norway
Carola Babette
:
Indigenisering av barnehagens uterom - en samskaping mellom lokale ressurser, ulike tradisjoner og barns erfaringer
2024
Carola Babette
:
Indigenisering av barnehagens uterom - en samskaping mellom lokale ressurser, ulike tradisjoner og barns erfaringer
2024
Liv Torunn,
Jorunn Spord,
Johanna,
Tiri Bergesen,
Elin Eriksen,
Alicja R.
et al.:
Metodetilnærminger og prosessuelle design i barnehageforksning
2024
Frances Kvietok,
Carola,
Pia
:
Becoming Indigenous language speakers in university: Comparative perspectives from Sámi, Quechua,and Aimara student teachers
2023
Frances Kvietok,
Pia,
Carola Babette
:
Becoming Indigenous language speakers: comparative perspectives from Sámi and Quechua learners and speakers
2023
Ragni Vik,
Carola Babette,
Øystein Alexander,
Maud
:
Føreord
Frances Kvietok,
Pia,
Carola Babette
:
Becoming Indigenous language speakers in university: comparative perspectives from Sámi, Quechua, and Aimara student teachers
2023
Anne,
Carola Babette
:
Indigensiering av en barnehages uterom - et casestudie fra en barnehage i et urbant område
2023
Silje Solheim,
Carola Babette
:
Å lese en fortelling, leke en fortelling, skrive en fortelling: samisk barnelitteratur i begynneropplæringa
2023
Carola Babette
:
Becoming a North Sámi speaker and Teacher: Lydia's Experience and Trajectory of Language Vitalization
2023
Carola,
Anne
:
Barnehagebarns multisanselige møter med samiskinspirerte lekeinstallasjoner
2023
Barbara Maria,
Veronica,
Anne Myklebust,
Marianne Presthus,
Tove Aagnes,
Carola
et al.:
Being and becoming eco-citizens – Preliminary research results to promote more sustainable practices in kindergartens
2022
Carola,
Anne
:
Key - note: Local arctic practices. Outdoors in Coastal Sámi kindergarten
2022
Mariann,
Carola
:
Personlige fortellinger i barnehagelærerutdanningen
2022
Carola,
Anne
:
Landscape practices in a coastal Sami kindergarten department
2022
Carola
:
Språkideologier og språkpraksiser i samiske barnehager i norskdominerte områder i Sápmi: Bever er faktisk en stein.
2022
Carola
:
Narratives as a way to find Sámi pedagogy: Telling our stories as part of working together.
2022
Edit,
Carola
:
Mánáid-tv/children's tv: Language performance in indigenous language vitalization and strengthening
2022
Tove Aagnes,
Inger Wallem,
Carola
:
Childrens´s experiences of Sámi reindeer husbandry
2022
Carola
:
Bærekraftige språkpraksiser: Språklæring og språktilegnelse ute i naturen og kulturen.
2022
Carola
:
Translanguaging roleplay in North Sámi and Norwegian
Carola,
Elena
:
Fred og konflikt i barnehagen
Carola
:
Narrative inquiry as a way to find Sámi pedagogy
2021
Carola,
Kristine
:
Vil øke språksynlighet: -Litt er bedre enn ingenting
Carola,
Anne
:
Visualizing different voices in a community of practice
2021
Carola
:
Søppelbilen og språkmiljøet
2019
Carola
:
Søppelbilen og språkmiljøet
20. septiembre 2019
Carola
:
Det lingvistiske landskapet i Alta - Vises det samiske?
2019
Carola Babette,
Johanne,
Katrine,
Elena,
Kari,
Anja Maria
:
Is there a Place for multilingualism in norwegian preschools
2018
Marit Anne,
Mari,
Eva,
Odd Mattis,
Carola Babette
:
Mari Boine - Fra oppvekst til verdensstjerne
2018
Carola Babette
:
Forskning på språk i barnehagen
2018
Carola Babette,
Anja Maria
:
Spaces and boundaries for multilingual practices in Norwegian ECEC
2018
Carola Babette,
Anja Maria
:
Kompetanse for mangfold - et nordlig perspektiv på mangfold i barnehagen
2018
Carola Babette,
Tove
:
Lek på to språk.
En studie av kodeveksling og språkalternering i tospråklig rollelek på nordsamisk og norsk i en samisk barnehage.
UiT Norges arktiske universitet 30. octubre 2015
Carola Babette
:
Play in two languages. How bilingual children use Norwegian and North-Sámi in role-play in a Sámi kindergarten
2013
Carola Babette
:
Play in two languages
2012