Ingrid C. Nordli



  • Ingrid Cathrin :
    Listening Circle - a path to better listening skills [Lyttesirkel - en vei til bedre lytteferdigheter]
    Listening in Education and Training 2024 ARKIV / FULLTEKST
  • Ingrid Cathrin :
    Lyttelæring gjennom lyttesirkel
    Læring om læring 2024 ARKIV / FULLTEKST
  • Ingrid C., Kristian :
    Lytte fram forundringsøyeblikk
    Nordisk barnehageforskning (NBF) 23. diciembre 2022 DOI / ARKIV
  • Ingrid C., Pål anders :
    Økte skriveferdigheter gjennom formativ vurdering
    Læring om læring 2022 ARKIV
  • Ingrid C., Kristian :
    Lytting i samlingsstund
    2020
  • Ingrid C., Ingvild :
    Referat: Disputas Signhild Skogdal
    Norsk tidsskrift for logopedi 2017
  • Ingrid C. :
    Artikulatoriske utviklingsmønster i tidlig leksikalsk produksjon hos barn med og uten familiær risiko for dysleksi
    Norsk tidsskrift for logopedi 2014 ARKIV
  • Ingrid C., Trude :
    Fonetisk gestuell analyse av tidlig ordproduksjon
    Norsk tidsskrift for logopedi 2014 ARKIV
  • Ingrid C. :
    Fonetisk gestuell transkripsjon
    Norsk tidsskrift for logopedi 2013 ARKIV
  • Ebele, Ingrid C. :
    Ruby learns to listen
    Harmony Publishing 2025
  • Ingrid Cathrin, Kristian :
    Lytting i barnehagen
    Fagbokforlaget 2024 ARKIV
  • Ingrid C. :
    We Are Not Good Listeners Just Because We Need To Be: What Kindergarten Kids Can Teach Adults
    01. agosto 2025
  • Ingrid C., Kristian :
    Children's listening markers. Responses to and understanding og listening steps
    2025
  • Ingrid Cathrin :
    Presentasjon av boka "Lytting i barnehagen" av I.C. Nordli & K. Skog (2024). Fagbokforlaget
    2025
  • Ingrid Cathrin :
    Listening Circle - a path to better listening skills
    2024
  • Ingrid Cathrin, Marva :
    Enhancing early listening development. Milestones
    2024
  • Ingrid Cathrin, Kristian :
    Lytting i barnehagen
    2024
  • Ingrid Cathrin, Kristian :
    Listening circle - A tool for learning listening skills
    2024
  • Ingrid Cathrin :
    Intervju om boka: Lytting i barnehagen [Audiopodkastepisode] v/T. Unstad og H. Habbestad (Programledere). https://open.spotify.com/show/5HLSH0KreGQVPhPgSkQWjn?si=a106295961b94e0e&nd=1&dlsi=fcc24df0ab0e4fae
    19. septiembre 2024
  • Ingrid Cathrin :
    Hva er lytting og hvordan bruke lytting som verktøy i undervisning? [Vitenskapelig presentasjon]
    2024
  • Ingrid Cathrin, Kristian :
    Lyttesirkel - et verktøy for tilegnelse av lytteferdigheter
    2024
  • Ingrid Cathrin :
    Hope for listening in education
    The ILA Listening Post 2023
  • Ingrid C., Rita Azar :
    Læring i akademisk skriving gjennom respons. Et eksempel fra lektorutdanninga ved UiT
    2023
  • Ingrid C. :
    Akademisk skriving i BLU - felles opplegg?
    2023
  • Ingrid C., Kristian :
    Curiosity, children’s highway to listening skills
    2023
  • Ingrid Cathrin, Nina Merete :
    Rapport fra spørreundersøkelse om akademikeres forhold til fenomenet plagiat og bruk av tekstlikhetsprogram
    UiT Norges arktiske universitet 2023
  • Ingrid C., Kristian :
    Tid til tid. Lytting under utvikling.
    2023
  • Ingrid C. :
    Lytting under utvikling
    2023
  • Marit, Henriette, Ingrid C. :
    Godt språkmiljø
    2022
  • Ingrid C., Kristian :
    Lytting under utvikling. Barns tilegnelse av lytteferdigheter og barnehagepedagogers lydhørhet.
    2022
  • Ingrid C., Pål anders :
    Samarbeidslæring og formativ vurdering i et kurs i akademisk skriving
    2022
  • Ingrid C. :
    Lytting og stemme - mitt faglige virke
    Stemmer som stemmer : medlemsblad for Norsk stemmepedagogisk forum 2021
  • Ingrid C., Kristian :
    Presentasjon av publisert artikkel: Lytting i samlingsstund i A. Eriksen & B. Isaksen, Kunsten å samles. Universitetsforlaget 2020
    Stemmer som stemmer : medlemsblad for Norsk stemmepedagogisk forum 2021
  • Ingrid C., Kristian :
    Lytting under utvikling
    2021
  • Ingrid C. :
    Kristin Asdal og Hilde Reinertsen: Hvordan gjøre dokumentanalyse. En praksisorientert metode
    Norsk pedagogisk tidsskrift 28. mayo 2021 DOI
  • Ingrid C. :
    Skikkethetsvurdering som kvalitetssikring
    2020
  • Ingrid C. :
    Løpende skikkethetsvurdering
    2020
  • Anja Maria, Ingrid C. :
    (Ute)rommet som arena for språkutvikling. Uterommets innredning og de ansattes rolle
    2019
  • Ingrid C., Miriam, Maria, Monica, Bengt A., Anja Maria et al.:
    Kvalitetsutvikling av tverrfaglig emneundervisning BLU (Barnehagelærerutdanningen)
    UiT Norges arktiske universitet 2016
  • Sidsel, Ingrid C. :
    Språkutvikling hos barn i lys av flerspråklighet
    2015
  • Sidsel, Ingrid C. :
    Foreldresamarbeid - prosjekt mangfold
    2015
  • Marit, Ingrid C. :
    Flerspråklighet og begrepsforståelse
    2015
  • Ingrid C., Sidsel :
    Flerspråklighet og kartlegging av språkutvikling hos barn i barnehagealder
    2015
  • Marit, Ingrid C. :
    Flerspråklighet og begrepsforståelse - en kort introduksjon
    2015
  • Audhild, Ingrid C., Hilde, Marit :
    Språklig mangfold og interkulturell kompetanse
    2015
  • Anne, Ingrid C. :
    Vi finner sted. En påbegynt steds- og identitetsutforskende studie om barn i kontekst
    2015
  • Betty, Ingrid C. :
    Kompetanse for mangfold - kultur for læring
    UiT Norges arktiske universitet 2015
  • Maria, Anne, Ingrid C. :
    Place identity in North
    2015
  • Audhild, Ingrid C., Hilde, Marit :
    Språklig mangfold og interkulturell kompetanse
    2015
  • Ingrid C. :
    Early phonological development in children with and without familial risk of dyslexia. Observation data
    2013

  • The 50 latest publications is shown on this page. See all publications in Cristin here →


    Research interests

    • Lytting og lytteferdigheter
    • Lytting og transkripsjon
    • Akademisk skriving
    • Plagiat og akademisk samarbeid

     

    Teaching

    • Lytting og lytteferdigheter
    • Språk-, tale- og kommunikasjonsutvikling
    • Akademisk skriving
    • Fonetikk og fonologisk utvikling

    Pedagogisk mappe: http://digitalmappe.uit.no/icn65/ 





    ILP Lærerutdanning 4.013


    Click for bigger map