Aslaug Grov,
Torbjørn
:
Fleksibel utdanning – eit omgrep i endring
Torbjørn
:
Dialogkonferansen - arena for kollektiv utvikling i skolen
Rachel Elise,
Torbjørn
:
Masterveiledning – en utfordring for grunnskolelærerutdanningen
Margrethe Amalie,
Svein-Erik,
Torbjørn
:
Teammøter i skolen – fra «logistikkmøter» til lærende møter?
Forskning og Forandring 2018
DOI /
ARKIV
Therese,
Anne Grete,
Ira,
Elin,
Selma Therese,
Christian
et al.:
Research protocol: A cluster-randomised study evaluating the effects of a model for improving inter-professional collaboration in Norwegian primary schools
International Journal of Educational Research 2018
DOI
Karin,
Petri,
Eli Moksnes,
Torbjørn,
Anette,
Rachel Elise
:
Bringing ideals into dialogue with practices: on the principles and practices of the Nordic Network for Action Research
Educational Action Research 21. agosto 2015
DOI
Eli Moksnes,
Torbjørn
:
Reformideer på reise- på spor etter oversettelser av ny vurderingspraksis til klasserommet
2014
Eli Moksnes,
Torbjørn
:
Development Teams as Translators of School reform Ideas
Torbjørn,
Eli Moksnes
:
Action Research and Translation Studies- Understanding the Change of Practice
Kjell Arne,
Tor Vidar,
Torbjørn
:
"Hvor har de det fra, og hva gjør de med det?" Utdanningsdirektoratet som innhenter, oversetter og iverksetter av reformideer.
2014
Jane,
Anette,
Torbjørn,
Else
:
Understanding leading as travelling practices
School Leadership and Management 2013
DOI
Torbjørn
:
Skoler i nettverk-Dialogkonferanser som læringsarena
2011
Jane,
Anette,
Torbjørn,
Ann,
Monica
:
'Leading praxis: exploring educational leadership through the lens of practice architectures',
Pedagogy, Culture & Society 2010
DOI
Torbjørn
:
Problemer med deltakerbegrepet i aksjonsforskning
2010
Mats,
Torbjørn,
Knut,
Beate
:
Lærdommer fra skoler i utvikling
2010
Mats,
Torbjørn,
Knut,
Beate
:
Utvikling av skoler - et kunnskapsfelt i utvikling
2010
Mats,
Torbjørn,
Knut,
Beate
:
Fra ord til handling - et mangfoldig kunnskapsløft
2010
Torbjørn,
Lars Aage,
Siw,
Else,
Tom
:
Dialogkonferansen som læringsarena og pedagogisk utviklingsverktøy
FoU i praksis 2010
torbjØrn
:
Action Research through dialogue conferences
2008
Mats,
Torbjørn,
Knut,
Beate
:
Skoleutvikling i praksis
Universitetsforlaget 2010
Torbjørn,
May Britt,
Geir
:
Forskeren i møte med praksis. Refleksivitet, etikk og kunnskapsutvikling
Tapir Akademisk Forlag 2010
Aslaug Grov,
Torbjørn
:
Good intentions, demanding actions – collaborations between employees, educators and students in a new flexible education
2023
Alona Krieken,
Kaja,
Torbjørn
:
Dialogkonferanse og fasilitering for læring i Regional ordning
20. diciembre 2021
Ira,
Anne Grete,
Selma Therese,
Elin,
Øyvind,
Vidar
et al.:
Et lag rundt eleven. En klynge-randomisert evaluering av LOG-modellen.
OsloMet - storbyuniversitetet 2020
Christian,
Hanne,
Selma Therese,
Kamila Angelika,
Vidar,
Torbjørn
:
Translations and variations: How schools deployed an innovation in leadership, organization, and implementation
2019
Ira,
Anne Grete,
Øyvind,
Selma Therese,
Vidar,
Hanne
et al.:
Et lag rundt eleven. Formidling av funn. Møte med kommunene 28.3 2019
2019
Ira,
Øyvind,
Selma Therese,
Hanne,
Christian,
Torbjørn
et al.:
Et lag rundt eleven
2018
Eli Moksnes,
Torbjørn
:
Reforming Schools. How national reform ideas travel to new class room practices
2015
Eli Moksnes,
Torbjørn
:
Action research and translation studies- understanding change of practice through the lens of translation studies
2014
Torbjørn
:
Aksjonsforksningsprosjekter - brikker i spillet om makt, kunnskap og profesjonsutvikling
2011
Torbjørn,
Jane,
Anette,
Else
:
Understanding leading practices as ‘travelling’
2011
Torbjørn,
May Britt,
Geir
:
Innledning
2010
Eli Moksnes,
Else,
Torbjørn
:
Leading and learning
2010
torbjØrn,
Siw,
Else
:
Leading and learning – utgangspunkt i lederes, læreres og elevers aktiviteter
2010
torbjØrn
:
Tittel på innlegg; Symposium : Nurturing praxis
2009
torbjØrn
:
Exploring leading praxis through the lens of practice architectures: An international comparison
2009
torbjØrn
:
Vurdering, læring og skoleutvikling
2009
torbjØrn
:
Skoleutvikling gjennom deltakelse i nettverk
2009
torbjØrn
:
Skoleutveckling genom aktionsläring, dilogkonferanser och nätverk
2009
torbjØrn
:
Skolen; en lærende organisasjon, eller?
2009
torbjØrn
:
Praksisfortellinger. Et ekstra læringsrom i pedagogisk arbeid og mulig drivkraft for skoleutvikling
2009
torbjØrn
:
Når dialogen og praksis får plass i utviklingsarbeid
2009
torbjØrn
:
Dialogkonferanser og nettverk mellom skoler som strategi for skoleutvikling
2009
torbjØrn
:
Å lære i nettverk – fremtidens skoleutvikling på prøve
2009
torbjØrn
:
Å lære i nettverk – fremtidens skoleutvikling på prøve
2009
Torbjørn,
Lars Aage,
Siw,
Else,
Tom
:
Fusjonert forskningskraft
21. marzo 2009
torbjØrn,
Lars Aage,
Siw,
Else,
Tom
:
Ulike organiseringsformer for kunnskapsutvikling hos skoleledere. En kommentar til Rektorskolen
04. noviembre 2009
torbjØrn
:
Praksisfortellinger fra elleve skoleutviklingsprosjekter Fra ord til handling i Kunnskapsløftet
Utdanningsdirektoratet 2009
Torbjørn,
Aslaug Grov
:
Praksisrettet FOU og praksisbegrepet - et kritisk perspektiv på aksjonsforsking i praksisretta forsking
2007
Else,
Siw,
torbjØrn
:
Hvordan bruke implementeringen av Kunnskapsløftet til å utvikle læringsledelse?
2007