Susann Dahl,
Bjørn Helge,
Roman A,
Monica,
Henriette,
Merete
et al.:
Staying in the game? Predicting intention to quit in Norwegian elite and high-level female football players
Soccer and Society 2025
DOI
Rannveig Grøm,
Merete
:
Kunnskapsoppsummering og klassifisering av tiltaket Mitt valg! Ungdomsskole-versjonen
Ungsinn. Tidsskrift for virksomme tiltak for barn og unge 2021
ARKIV
Merete,
Sturla,
Charlotte,
Bjørn Helge,
Monica
:
Examining the Incredible Years Teacher Classroom Management Program in a Regular Norwegian School Setting: Teacher-Reported Behavior Management Practice, Problem Behavior in Classroom and School Environment, Teacher Self- and Collective Efficacy, and Classroom Climate
Merete,
May Britt,
Charlotte,
Bjørn Helge,
Monica
:
Change in teacher–student relationships and parent involvement after implementation of the Incredible Years Teacher Classroom Management programme in a regular Norwegian school setting
British Educational Research Journal (BERJ) 2018
DOI /
ARKIV
Merete,
Charlotte,
Bjørn Helge,
Monica,
Willy-Tore
:
Evaluation of the Incredible Years Teacher Classroom Management Program in a Regular Norwegian School Setting
Scandinavian Journal of Educational Research 29. mayo 2018
DOI /
ARKIV
Merete,
Joshua,
Helene,
Henrik
:
Kunnskapsoppsummering og klassifisering av tiltaket: PALS – Positiv atferd, støttende læringsmiljø og samhandling (2.utg.)
Ungsinn. Tidsskrift for virksomme tiltak for barn og unge 12. octubre 2018
ARKIV /
FULLTEKST
Oddbjørn,
Merete
:
De Utrolige Årenes Skole og barnehageprogram
2016
Bente,
May Britt,
Bjørn Helge,
Stian,
Merete,
Sturla
:
Does the Incredible Years Teacher Classroom Management Training programme have positive effects for young children exhibiting severe externalizing problems in school?: A quasi-experimental pre-post study.
Merete,
Ebba Viktoria Josefine,
Geraldine Danielle Yolande,
Henriette,
Monica,
Ingrid
:
Successful intervention implementation - compliance to the Be-Prox program when delivered to Norwegian Early Childhood and Educational Care Centers
2025
Merete
:
Voksen som gode rollemodeller i møte med atferdsutfordringer
2025
Merete
:
Barns utvikling - psykisk helse og atferdsutfordringer
2025
Merete
:
Hvordan tolke og møte atferdsutfordringer hos barn
2024
Merete,
June Thorvaldsen
:
Sped- og småbarns psykiske helse
2024
Merete
:
Videre implementering av Sammen mot mobbing. Videreføring og vedlikehold – hvordan kvalitetssikre?
2024
Ingrid,
Frode,
Renira Corinne S,
Oda Lekve,
Kyrre,
Janne Grete
et al.:
Effectiveness of a Bullying Intervention (Be-Prox) in Norwegian Early Childhood and Education Care Centers: Protocol for a Cluster Randomized Controlled Trial
JMIR Research Protocols 2024
DOI /
ARKIV
Oddbjørn,
Merete
:
Implementation of the TCM program in Norway
2024
Oddbjørn,
Merete
:
Psykisk helse i skole, SFO og barnehage
2024
Oddbjørn,
Merete
:
Forebyggende psykisk helse i barnehage
2024
Merete,
Oddbjørn
:
A universal preventive intervention in kindergarten. Piloting step one of a two-step implementation model for the TCM program in Norway
2023
Merete
:
A universal preventive intervention in kindergarten. Piloting a two-step implementation model of TCM in Norway.
2023
Merete
:
Relasjons- og utviklingsstøttene barnehager - Evaluering av et universalforebyggende tiltak i barnehagen - Foreløpige funn fra pilotering i Norge
2023
Lene-Mari Potulski,
Merete
:
Kjente komponenter i implementeringsarbeid
2022
Merete,
Oddbjørn
:
Forebyggende psykisk helse i barnehagen
2022
Merete
:
Oppvekstmiljø og psykisk helse
2022
Merete,
Oddbjørn
:
DUÅ skole- barnehageprogram før og nå, norske forskningsresultater
2022
Merete,
Oddbjørn
:
Forebyggende psykisk helse i barnehagen
2022
Mariann Bellika,
Merete
:
COUNTRY REPORT – NORWAY
IAS - Increasing accessibility of integrated Early Childhood Education and Care (ECEC) services
UiT Norges arktiske universitet 2021
Merete
:
Tjenestøttetilbud RKBU Nord - Hvordan jobbe med relasjon- og utviklingstøtte i barnehager
2021
Merete,
Merete,
Joshua,
Ragnhild,
Simon-Peter,
Marcela
:
Presentasjon av PIRM Supported Parenting Interventions for Refugees and Minority Families og De utrolige årene (DUÅ)
2019
Oddbjørn,
Merete
:
Fungerer opplæringsprogrammet "De Utrolige Årene" i skole, SFO og barnehage? (Tromsø)
Er opplæringsprogrammet De Utrolige Årene (DUÅ) i skole, SFO og barnehage en trussel mot pedagogisk frihet, eller et nyttig supplement?
2019
Merete,
Charlotte,
Bjørn Helge,
Monica
:
Young children with problem behaviour in school settings:
Evaluation of the Incredible Years Teacher Classroom Management program in a Norwegian regular school setting
UiT Norges arktiske universitet 2019
Merete
:
Evaluering av DUÅ skole- og barnehageprogrammet i Norge - resultater for elever i skolen. Og hva har vi lært om implementering?
2019
Merete
:
OPPVEKSTMILJØ - Hvordan påvirker oppvekstmiljøet psykisk helse hos barn og unge?
2019
Merete
:
Hvordan forebygge utvikling av atferdsvansker hos barn?
2018
Merete,
Maria Joao,
Sturla,
Maria Filomena,
Bjørn-Helge,
Sofia O
et al.:
Effects of the Incredible Years Teacher Classroom Management program (IY-TCM) in disadvantaged and universal settings: Change in children’s problem behavior and social skills
2018
Oddbjørn,
Merete
:
Evaluation of the IY-TCM program in regular school settings in Norway: Change in student’s behavior
2018
Merete
:
Hvordan forebygge utvikling av problematferd og styrke sosiale ferdigheter hos barn?
2018
Merete
:
Evaluation of the IY-TCM program in regular kindergarten and school settings in Norway: Change in children’s behavior
2018
Merete,
Janne
:
Hvordan forebygge utvikling av problematferd og styrke sosiale- og emosjonelle ferdigheter hos barn?
2018
Merete
:
Evaluation of the IY-TCM program when implemented as a universal preventive intervention in regular kindergarten and school settings in Norway: Change in children and teacher behavior
2018
Oddbjørn,
Bjørn,
Siri,
Merete
:
Det handler ikke bare om ro i klasserommet
22. octubre 2018
Oddbjørn,
Bjørn,
Siri,
Merete
:
Er DUÅ og PALS en trussel mot demokratiet?
22. octubre 2018
Merete,
Bente,
Bjørn Helge,
Charlotte,
May Britt,
Sturla
et al.:
Evaluering av De Utrolige Årenes skole- og barnehageprogram i Norge - endring i atferd hos barn i alderen 3-8 år
2018
Merete,
May Britt,
Sturla,
Bjørn Helge,
Bente,
Stian
et al.:
The Incredible Years Teacher Classroom Management Program in Norway: Effects of a universal preventive effort in regular school- and kindergarten settings
2017
Merete,
May Britt,
Sturla,
Bjørn Helge,
Bente,
Stian
et al.:
Evaluering av De Utrolige Årenes (DUÅ)Skole- og barnehageprogram i Norge: Endring i atferd hos elever 6-8 år i skolen og hos barn 3-6 år i barnehagen
2017
Merete,
Oddbjørn
:
Evalueringsstudien, De Utrolige Årenes Skole- og barnehageprogram, foreløpige funn elevdata
2015
Merete,
Bjørn Helge,
Sihu,
Monica,
Charlotte
:
Evaluation of The Incredible Years Teacher Classroom Management program in a Norwegian school setting: Changes in children's behavior - preliminary results
2015