Kristine Ludvigsen



  • Odin Monrad, Anja, Kristine :
    Perceptions and Use of AI Chatbots among Students in Higher Education: A Scoping Review of Empirical Studies
    Education Sciences 2024 DOI / ARKIV
  • Leila Eve, Kristine, Maike, Fazilat :
    UH-institusjoners arbeid med forskning på egen praksis: en casestudie
    2024 DOI
  • Anja, Camilla, Simone, Kristine :
    Gender Differences in the Use of Generative Artificial Intelligence Chatbots in Higher Education: Characteristics and Consequences
    Education Sciences 2024 DOI / ARKIV / FULLTEKST
  • Jens, Kristine, Ingjald, Elisabeth Grov, Alexander Selvikvåg :
    Er universitetspedagogiske kurs relevante? Erfaringer fra et kurs om diskusjon som læringsaktivitet
    2024 DOI / ARKIV
  • Marit, Helene Marie Kjærgård, Liv, Ingrid, Vigdis Stokker, Kristine et al.:
    Teacher educators reflecting on case-based teaching - a collective self-study
    Professional Development in Education 2020 DOI
  • Kristine, Rune Johan, Jens :
    Behind the scenes: Unpacking student discussion and critical reflection in lectures
    British Journal of Educational Technology (BJET) 2020 DOI / ARKIV
  • Kristine, Ingunn Johanne, Sue :
    Writing on the wall: How the use of technology can open dialogical spaces in lectures
    Thinking Skills and Creativity 2019 DOI
  • Kjetil, Kristine, Ingunn Johanne :
    Clicker Interventions in Large Lectures in Higher Education
    2019 DOI
  • Amit, Bjørn, Kristine :
    Decision-making supported by virtual-world systems vis-à-vis enterprise systems’ uncertainty and equivocality
    2018 DOI
  • Kristine, Kjetil :
    Formativ e-vurdering i høyere utdanning
    2016
  • Kristine, Rune Johan, Bjarte Reidar :
    Creating formative feedback spaces in large lectures
    Computers & Education 2015 DOI
  • Rune Johan, Kristine :
    Digital didaktikk for lærerstudenter
    2013
  • Rune Johan, Kristine :
    Theoretical and methodological issues of formative e-assessment in plenary lectures
    International Journal of Pedagogies and Learning 2013 DOI
  • Anton, Kari, Olga, Kristine :
    Formative assessment and feedback: Making learning visible
    Studies in Educational Evaluation 2012 DOI / FULLTEKST
  • Rune Johan, Kristine :
    Formative e-assessment in plenary lectures :
    Nordic Journal of Digital Literacy 2012 DOI
  • Rune Johan, Kristine :
    Digital kompetanse i lærarutdanningen, 1.-7
    2011
  • Rune Johan, Kristine :
    Digital kompetanse i lærarutdanningen, 5-10
    2011
  • Rune Johan, Kristine, Helga Bjørnøy :
    Klasseleiing og IKT i vidaregåande opplæring. "Ei evaluering av LanSchool og klasseleiing i teknologitette klasserom"
    Universitetet i Bergen 2011
  • Kristine, Cecilie Johanne Slokvik, Camilla, Odin Monrad, Marko, Anja :
    Slik er studentenes refleksjoner om hvordan bruk av KI påvirker deres tenkning og læring
    24. agosto 2025 DOI
  • Astrid, Lena, Monica Alterskjær, Kristine, Ragnhild Sofie :
    UiT sitt arbeid med en modell frem mot et pedagogisk akademi
    2024 FULLTEKST
  • Kristine :
    Gode råd og tips til merittering
    08. marzo 2024
  • Kristine :
    Råd og tips til meritteringssøknad
    08. marzo 2024
  • Camilla, Kristine, Anja :
    Unveiling the impact of AI chatbots on higher education: Insights from students
    INTED Proceedings 04. marzo 2024 DOI / ARKIV
  • Camilla, Kristine :
    Paperframlegg: Unveiling the impact of AI chatbots on higher education: Insights from students, INTED2024, 18th International Technology, Education and Development Conference
    2024
  • Kristine, Morten :
    Evaluering av andre pilot for meritteringsordning ved HVL 2023
    Høgskulen på Vestlandet 2024
  • Gisle, Barbara, Kristine, Alexander :
    Bruk av ChatBot i student-oppgåver: Yay or nay?
    2023
  • Anja, Kristine :
    Presentasjon av resultater fra HVLs KI-undersøkelse: det første kunnskapsgrunnlaget
    2023
  • Anja, Kristine, Camilla, Odin Monrad :
    HVL-studenters bruk og oppfatninger av KI-chatboter i utdanning: https://hdl.handle.net/11250/3100624
    Høgskulen på Vestlandet 2023 ARKIV
  • Kristine, Morten :
    Evaluering av pilot for meritteringsordning ved HVL 2021-22
    Høgskulen på Vestlandet 2022 ARKIV
  • Dag, Hilde, Sigrid, James Tommy, Kristine, Tessa Eriksen et al.:
    National AR-network as grounds for building knowledge ecologies and democratization of academic communities 
    2022
  • Kristine :
    Creating Spaces for Formative Feedback in Lectures
    Universitetet i Bergen 2020
  • Kristine, Dag :
    NVIVO i kvalitativ forskning, PhD-kurs ved Høgskolen på Vestlandet.
    2020
  • Kristine, Dag :
    Bruk av NVIVO i kvalitativ forskning, PhD-kurs ved Høgskolen på Vestlandet
    2019
  • Kristine :
    "variasjon og studentaktivitet i forelesningen ved hjelp av digitale verktøy"
    2017
  • Kristine :
    Hvordan bruke NVivo for å analysere og presentere kvalitativet data i masteroppgava?
    2017
  • Kristine :
    Studentaktiv læring i store studentgrupper ved bruk av klikkere og Flinga
    2017
  • Rune Johan, Kristine :
    Kvalitativ metode og NvIVO
    2016
  • Kariane, Terje, Ole-Johan, Hilde, Kristine :
    Innsatte med irakisk bakgrunn i norske fengsler: en kvalitativ undersøkelse av utdanningsbakgrunn, ønsker og behov
    Fylkesmannen i Hordaland 2012
  • Kariane, Kristine :
    Conducting Qualitative Research in Norwegian Multicultural Prisons
    2011
  • Anton, Kari, Olga, Kristine :
    Making learning visible
    2011
  • Kristine, Bjørn :
    Roller og rolleforventninger ved bruk av avatarer i en fjernundervisningskontekst
    Høgskolen i Molde - Vitenskapelig høgskole i logistikk 2011
  • Kariane, Kristine :
    Conducting Qalitative Research in Multuicultural Norwegian Prisons: Approces and Dilemmas
    2011
  • Kristine :
    Nærver på avstand
    Universitetet i Bergen 2009

  • The 50 latest publications is shown on this page. See all publications in Cristin here →



    chat loading...